5 nieuwe Foodproof innovatie workshops

Kennis is de basis voor succesvolle innovatie. Pakweg 25% van de innovaties in foodservice mislukt door een gebrek aan de juiste inzichten. U wil toch ook meer kans op succes? De Foodproof workshops bieden kennis en laten je kennis maken met de Foodproof manier van werken.

Strategie die niet gebaseerd is op goede inzichten is zelden een succesvolle strategie. Slimme innovatieplannen maak je dus op basis van slimme inzichten. In marketingtermen doorgaans ‘key insights’ genoemd. Deze inzichten haal je uit tal van beschikbare kwalitatieve en kwantitatieve informatiebronnen. Uiteraard zijn die te relateren aan je eigen business. In de Foodservice Insights workshop leer je insights verzamelen en clusteren als eerste stap in het innovatieproces. Tegelijkertijd krijg je nog een berg informatie mee uit onze marktonderzoeken.

Een nieuwe innovatie op de markt brengen of een nieuwe markt betreden dat doe je niet zonder gedegen plan van aanpak. Toch zien we dat het hier vaak grondig fout loopt. Nieuwe plannen worden gemaakt door mensen die te weinig tijd of kennis hebben om het goed te doen. Of plannen worden overhaast uitgevoerd omdat er nu eenmaal in het budget staat dat er in het tweede kwartaal een innovatieproject gerealiseerd moet worden. Een goed uitgevoerd innovatieproces verhoogt echter de kans op succes met meer dan 60%. De Innovation Proces workshop helpt je op weg naar succesvolle innovatietrajecten.

Het is heel goed als je in het strategisch plan hebt bepaald waar en hoe je nieuwe foodservice projecten gaat realiseren. Cruciaal is echter dat je heel goed weet voor wie je dat dan doen. Tegen wie praat je? Wie is je klant? Hoe gedraagt hij zich en wat verwacht hij van je bedrijf of merk? Customer Profiling is een workshop die ingaat op gedrag van klanten in foodservice. Analyse van gedrag leert je immers hoe je de connectie moet leggen met doelklanten en hoe je deze kan converteren naar tevreden klanten en ambassadeurs van je foodservice propositie.

Foodproof workshops zijn interactieve werksessies en kleine teams van ca. 10 professionals. Bedoeld om kennis te delen en te vergaren en te ervaren wat Foodproof voor jouw innovatieplannen kan betekenen. Immers, 25% van alle foodservice innovaties mislukt. En dat kan dus veel beter. Ontdek hier meer over de open Foodproof workshops.