Bonduelle zorgt ervoor dat het mogelijk is om dagelijks groenten te eten. Bonduelle Foodservice biedt klanten in de Benelux een assortiment dat voorziet in de verschillende gebruikersbehoeften in de sector.

 

Wat was de uitdaging bij Bonduelle Foodservice?
De veranderende eetgewoonten zorgt voor heel veel dynamiek in de professionele markt. De aandacht voor groenten stijgt. Tegelijkertijd zijn rendement, personeelsbeheer en nieuwe klanten aantrekken de 3 grote uitdagingen in de foodservice sector. Om deze uitdagingen het hoofd te bieden, was er nood aan een innovatiefunnel om klanten een assortiment te leveren dat aangepast is aan de marktomstandigheden.

 

Hoe heeft Foodproof geholpen?

Op basis van diverse workshops, gebaseerd op een uitgebreide set aan inzichten, heeft Foodproof samen met het sales&marketig team de opportuniteiten voor Bonduelle Foodservice Benelux vastgelegd.

 

De daaruit voortvloeiende conceptideeën werden vervolgens getest op basis van interviews bij zowel de leden van het B-team van Bonduelle als bij panelleden uit de Foodservice Community van Foodproof. De verdere verfijning, finale keuze en detaillering van de conceptideeën werd vertaald in een innovatiefunnel voor de volgende 3 jaren.

 

Innovatieprocessen werden zowel op vlak van communicatie als op vlak van structuur ingericht op basis van een ‘funnel en stage gate’ benadering. Dit vormde de input voor de presentatie van het strategische plan aan de Franse directie.

 

Wat was het resultaat van de samenwerking?

Het resultaat van de samenwerking met Foodproof heeft geleid tot een innovatiefunnel en een bijhorend plan waar het hele team zijn bijdrage aan heeft geleverd. Hierdoor kwam er meer duidelijkheid over de richting waarbinnen het Bonduelle Foodservice aanbod verder dient te evolueren om succesvol te zijn.

 

Samengevat zijn de resultaten als volgt te noemen:

– Sterkere en beter op elkaar afgestemde sales & marketing organisatie

– Vertaling van onderzoeksgegevens en data naar duidelijke kansen

– Innovatie funnel voor de volgende 3 jaren

 

Waarom zou je Foodproof aanraden aan andere bedrijven?

“Op basis van de Foodproof inzichten en dankzij hun helder uitgevoerd stappenplan konden we onze eigen plannen aanvullen met een duidelijke visie op productinnovatie.” , volgens Erwin Cools, Sales en Marketing Director Foodservice Benelux.