Waarom is marktonderzoek belangrijk in de foodservice sector?

Vroeger werkte de foodservice sector vaak vanuit buikgevoel, maar ‘trial and error’ kost jouw bedrijf te veel geld. Het is van groot belang om je te baseren op relevante, tastbare inzichten om je plannen tot een succes te maken. Daarom kan je een beroep doen op Foodproof om deze inzichten te verzamelen.
Wij luisteren naar de verschillende stakeholders. De kwalitatieve en kwantitatieve data uit dit marktonderzoek verwerken we tot relevante inzichten om de juiste besluiten te nemen voor jouw foodservice bedrijf.

Wat kan Foodproof jouw foodservice bedrijf bieden op het vlak van marktonderzoek?

Consumentengedrag

Onderzoek naar de eetgewoontes van Belgen als ze buitenshuis gaan eten.

Operatorsinzichten

Onderzoek naar het gedrag van ondernemers in horeca en catering.

Positionering

Testen of de positionering van jouw foodservice merk geschikt is voor de markt of het kanaal waarop je je wil richten.

Concept testing

Een kwalitatief en kwantitatief onderzoek naar de haalbaarheid van foodconcepten in verschillende stadia van het innovatieproces.

Product testing

Een kwalitatief en kwantitatief onderzoek bij consumenten of operators naar de haalbaarheid van ontwikkelde, reeds bestaande producten.

Markt- of kanaalattractiviteit

Onderzoeken in welke mate een bepaalde markt of specifiek kanaal interessant is voor een merk.

Merkportfolio
analyse

Het in kaart brengen van de merk- en assortimentsstructuur van jouw foodservice bedrijf op basis van cijfers en de strategische rol in de markt.

Concurrentieonderzoek

Jouw foodservice bedrijf tegenover de concurrentie plaatsen en analyseren waar jouw bedrijf het verschil kan maken.

Communicatie touchpoints analyse

Analyseren welke communicatiekanalen ingezet kunnen worden in functie van het vooropgezette doel van je foodservice merk.

Haalbaarheidsstudie innovatie

Tijdens alle stadia van een innovatieproces kwalitatief en kwantitatief onderzoek uitvoeren om te beslissen welk concept het best past binnen de strategie van jouw foodservice bedrijf.

Behoeftenanalyse

Inzichten verzamelen over de wensen en noden van operators in relatie tot jouw foodservice bedrijfsactiviteit.

Aankoopgedrag

Informatie over het aankoopgedrag van operators met betrekking tot jouw foodservice aanbod verzamelen en analyseren.

Contacteer ons voor meer informatie