Foodproof helpt bij de ideale route-to-market om de juiste PMC te kiezen en te communiceren met je doelgroep

Foodproof heeft in het innovatieproces een concrete aanpak om de route-to-market te bepalen en de communicatie voor te bereiden. Door onze hands-on aanpak en met jouw doelstelling voor ogen, kunnen we vastleggen welke de product-markt-combinaties zijn en op welke manier we die doelmarkt gaan betreden zowel op vlak van distributie als communicatie.

CHANNEL OPPORTUNITY SCAN workshop image

Op basis van desk research, de eigen Foodproof resultaten en uw beschikbare data, gaan we aan de slag in een interactieve workshop die leidt tot de identificatie van ‘foodservice channel opportunities’. Het clusteren van deze kanaal-kansen levert een document op dat niet alleen de basis is van verdere innovatiestappen maar ook een goede onderbouwing is om de marketing & sales richting in onderlinge samenwerking op te aligneren.

 

PMC-ANALYSE Foodproof_4processen_markt

Nieuwe of bestaande producten naar een nieuw kanaal of markt brengen, vraagt om een voorafgaande analyse op vlak van aantrekkelijkheid en potentie van deze product-markt-combinatie (PMC). Foodproof heeft een model dat op basis van desk research en workshops ingevuld wordt om de juiste PMC’s te definiëren en te analyseren in lijn met uw markt en project.                                                                                                                                                                r r rk rk rk rk k rk rfk rk rk r

 , 

TOUCHPOINT ANALYSE 4 V model

Nieuwe markten betreden, betekent meestal goed nadenken over welke de kanalen zijn die je dient te gebruiken om de boodschap te doen landen bij de doelgroep. Foodproof hanteert het 4-V model om een analyse te maken van de benodigde ‘touchpoints’ om vervolgens in een workshop de juiste keuzes te maken in functie van het beoogde klantenprofiel.

Meer weten? Contacteer Foodproof over je marktplannen.