Pauwels Sauzen produceert een zeer uitgebreid aanbod aan sauzen. Het is dan ook de belangrijkste speler in de sausindustrie voor de Belgische frituurmarkt. Dankzij meer dan 100 jaar ervaring en voortdurende innovatie kan het bedrijf jaar na jaar groeien.

Wat was de uitdaging bij Pauwels Sauzen?

De uitdaging was de naam Pauwels Sauzen niet louter als product maar ook als merk neer te zetten in de Belgische frituurmarkt. Het was belangrijk om het merk te gaan differentiëren aan de hand van bepaalde merkwaarden ten opzichte van de rechtstreekse concurrenten.

Hoe heeft Foodproof geholpen? 

Eerst en vooral exploreerde Foodproof het potentieel van Pauwels Sauzen aan de hand van een consumentenonderzoek. Vanuit deze inzichten werd een merkverhaal opgebouwd waarin de essentie en de merkwaarde van het merk werden opgesteld. Daarbij hoorde uiteraard ook het ontwikkelen van een gepaste merkidentiteit die zich vertaalde in een nieuwe look & feel. Tenslotte werd nieuw POS-materiaal ontwikkeld zodat het merk Pauwels Sauzen in elke Belgische frituur voortaan dezelfde merkwaarden uitstraalt.

Wat was het resultaat van de samenwerking?

Het belangrijkste resultaat is dat het zwaartepunt van de verkoop van Pauwels Sauzen niet meer gericht is op volume, maar wel op het verkopen van het merkverhaal. Door Pauwels Sauzen te transformeren naar een merk met een authentieke merkbeleving heeft het zich nu als A-merk gepositioneerd binnen het frituurkanaal. Ook weet het zich duidelijk te onderscheiden van andere belangrijke spelers zoals La William, Vandemoortele en Zeisner.

Waarom zou je Foodproof aanraden aan andere foodservice bedrijven? 



“Waar we voorheen gefocust waren op de verkoop van volume heeft onderzoek door Foodproof ons doen inzien dat het even belangrijk is om een merkverhaal te verkopen. Daarom zijn we samen met Foodproof van een merkconcept tot een authentiek merkverhaal geraakt. Dit verhaal vormt nu onze rode draad doorheen de dagdagelijkse communicatie.”