In een snel veranderende wereld waarin de bevolking explosief groeit, stelt familiebedrijf Farm Frites haar klanten in staat aardappelspecialiteiten aan te bieden aan steeds meer mensen wereldwijd. Samenwerking en innovatie zijn daarbij drijfveren én cruciale succesfactoren. Farm Frites’ historie in aardappelteelt en aardappelproductie heeft tot duurzame samenwerkingsverbanden met klanten, telers en medewerkers geleid. Met 1500 Farm Frites medewerkers wereldwijd en afnemers in meer dan 100 landen, streeft Farm Frites er dagelijks naar zoveel mogelijk mensen te kunnen laten genieten van heerlijke aardappelspecialiteiten.

Wat was de uitdaging bij Farm Frites?

Farm Frites was op zoek naar manieren om zijn diverse kanalen beter te bespelen. Hierdoor zou de consument makkelijk zijn weg moeten vinden naar het diverse aanbod van Farm Frites. Met een uitgekiende kanaalstrategie stelde Foodproof Farm Frites in staat om op een meer gerichte manier de markt te bewerken.

Hoe heeft Foodproof geholpen?

De brede expertise van Foodproof in foodservice was een goed uitgangspunt om dit project juist aan te pakken. Vanuit een heldere visie heeft Foodproof eerst het probleem geanalyseerd. Vervolgens stelde Foodproof in de verschillende fases van het proces steeds concepten voor waarmee Farm Frites direct zelf aan de slag kon. De samenwerking met Foodproof was helder, eerlijk en constructief. Daarnaast acteerde Foodproof ook als challenger. Hierdoor werd Farm Frites gedurende het proces steeds opnieuw uitgedaagd om deze uitdaging in een breder perspectief te plaatsen.

Wat was het resultaat van de samenwerking?

De samenwerking resulteerde in een heldere kanaalstrategie waarbij zowel markt-als productsegmentatie werd geoptimaliseerd. De hands-on-mentaliteit van Foodproof leidde tot een veelbelovende formule die naadloos past in de strategie van Farm Frites.

Waarom zou je Foodproof aanraden aan andere foodservice bedrijven?

“Foodproof staat voor een no-nonsense, transparantie en een eerlijke aanpak. Bovendien kijkt Foodproof verder dan de initiële vraag. De belangrijkste reden waarom wij Foodproof hebben geconsulteerd als specialist is omdat hun advies direct implementeerbaar is.”, aldus Warden Zuketto – Commercieel directeur Farm Frites International.